01 marzo 2014

Premio Emma Castelnuovo, alla ricerca di modelli di educazione alla matematica


Il comitato internazionale per l'istruzione Matematica (ICMI) per celebrare i cento anni della matematica italiana, che ha compiuto un secolo il 12 Dicembre 2013, e onorare il suo lavoro pionieristico, ha indetto il premio Emma Castelnuovo.
La finalità del riconoscimento è lo sviluppo dell'educazione alla matematica a tutti i livelli e in tutto il mondo.
Il premio Emma Castelnuovo sarà conferito a persone, gruppi, istituzioni, organizzazioni e progetti che si distingueranno nello sviluppo di pratiche significative nel campo dell'educazione alla matematica: insegnamento scolastico, formazione e aggiornamento degli insegnanti, sviluppo di pratiche di questo tipo in qualsiasi regione o Paese del mondo.

The ICMI Emma Castelnuovo Award for Excellence in the Practice of Mathematics Education
 
The Emma Castelnuovo award for outstanding achievements in the practice of mathematics education will honour persons, groups, projects, institutions or organizations engaged in the development and implementation of exceptional and influential work in the practice of mathematics education, including: classroom teaching, curriculum development, instructional design (of materials or pedagogical models), teacher preparation programs and/or field projects with a shown influence on schools, districts, regions or countries. 
The Emma Castelnuovo award seeks to recognize and to encourage efforts and ideas and their successful implementation in the field, as well as to showcase models and exemplars of inspirational practices to learn from. 
A possible list of criteria for selecting among candidates would include:
  • their educational rationale
  • the problems addressed
  • the conditions under which the work is taking place (cultural/political context, infrastructure, funding, people involved)
  • the originality/creativity involved to address problems and bypass obstacles
  • the extent of the influence of the work the quantitative and/or qualitative evidence of its influence the potential to serve as a role model (either for inspiring others addressing similar problems or because of having an approach which can be applied elsewhere with appropriate modifications)


Emma Castelnuovo: Come imparare la Geometria?

Nessun commento: